ALT DET PRAKTISKE

🚘 🅿️

Ankomst,

parkering og kørsel i parken

Indkørsel til parken

Markedet foregår i den smukke Dampark i Haderslevs bymidte.

  • Indgang ved Borgervænget/Klostervænget 6100 Haderslev.
  • Og indkørsel fra Omkørselsvejen. (bedst at komme syd fra. Vend evt. i lyskrydset ved tankstationen, hvis I kommer nord fra). Se de orange pile.
  • Det er ikke tilladt at køre ind i parken i markedets åbningstid.
  • Ved ankomst henvend jer hos Anette eller en anden pladsmester for at få af vide, hvor din bod/lejr skal være.
  • Brug stierne til at køre på - undgå at holde længe på græsset ved af- og pålæsning.


Langtidsparkering

Langtidsparkering i Damparken og ved Haderslev Roklub er IKKE tilladt uden særlig tilladelse fra festivalledelsen.


Parker her:

  • P-pladsen ved Schaumann på Simmerstedvej 1 – umiddelbart vest for Damparken.
  • Hertug Hans Plads. Kun få minutters gang til Damparken.


Se alle parkeringsmuligheder her:

https://www.haderslev.dk/service/trafik-og-veje/her-kan-du-parkere


Kørsel i parken

  • Tag hensyn til parkens blomster og græs og kør videst muligt kun på stierne, når du skal læsse af eller på.


Opsætning af telte og boder

  • Tag hensyn til parkens blomster og græs og følg brandregulativerne inden for zonerne.

🔥 🛏️

Sikkerhed og regler

Åben ild og bål

  • Hvis du har åben ild, er DU SELV ansvarlig for at have brandslukningsudstyr (brandspande og sprøjter i teltet).
  • Bål skal laves i bålfad eller ovn. Der må ikke graves huller i plænen - og bålfadet må ikke stå direkte på græsset.
  • Der må ikke laves bål på stierne i parken.
  • Husk at fjerne al aske og kul, inden du tager hjem. Bring det til containeren ved parkens indgang ud til Borgervænget - selvfølgelig, når det er helt slukket. 
  • Bonus: Hertug Hans Festival stiller træ til rådighed for tilmeldte aktører. 


Brandslukkere

  • I taffelteltet vil der være ildslukkere.
  • Rundt i lejren er der med 50 meters afstand placeret brandslukningsmateriale. 


Sikkerhed i øvrigt

  • Der er sanitetshjælp på pladsen, når Hertug Hans Festival er åben.
  • Der er vagter på pladsen i aften- og nattetimerne - i nætterne til fredag, lørdag og søndag. Tag godt imod vores vagter.
  • Kommer du til skade under markedet eller beskadiger du noget, er det din egen ulykkes- og/eller fritidsforsikring, der gælder.
  • Hertug Hans Festival har i samarbejde med politi og brandmyndigheder udarbejdet en beredskabsplan. Anordningerne fra de ansvarlige skal følges i en kritisk situation.


Nattero

  • Hertug Hans Festivals officelle åbningstider er fredag og lørdag fra 10-18 og søndag fra 10-15.
  • Da vi har mange familier til stede, beder vi om, at der er helt ro i lejren senest klokken 23.

☕️ 🍴

Morgenmad, kaffe og frokost

Morgenmad og kaffe samt frokost

  • Der er gratis morgenmad for aktører fra fredag, lørdag og søndag fra klokken 7.00-8.30. 
  • Morgenmaden serveres i taffelteltet. 
  • Der er mulighed for at tanke kaffe i løbet af dagen.
  • Kort infomøde i taffelteltet fredag, lørdag og søndag klokken 8.30.
  • Er du tilmeldt frokost (35 kr. pr. person 2025) har du mulighed for at hente frokost fra klokken klokken 11 og 12.
  • Husk gratis velkomstaften med mad og hygge for alle aktører og særlige gæster fredag klokken 19.

      🚿 🚽

      Vand, Toilet

      og bad

      Vand og toilet

      • Der adgang til vand og toilet flere steder. Der er eksempelvis en vandpost ved Hertug Hans Festivals køkkentelt samt i Rosenhaven.
      • På pladsen er der opstillet toiletvogn (ikke handicapegnet).
      • Der er handicaptoilet på kultur- og aktivitetshuset Bispen.


      Bad

      • Fra 7-10 er der mulighed for bad i roklubben, som ligger umiddelbart ved siden af Damparken. Det koster 30 kr. Badbilletter kan købes i taffelteltet.

      🔌 🗑️

      Strøm og affald

      Hvor får jeg strøm fra?

      • Der er adgang til strøm. Hvis du har brug for strøm til din telt eller bod, skal det tilkøbes ved tilmelding.


      Hvad gør jeg med mit affald?

      Hjælp os med at holde parken ren.

      • Ved indgangen til parken fra Klostervænget 4 vil der stå en container.
      • Der vil også stå affaldstativer rundt i lejeren.
      • Du/I bedes fjerne eget affald under markedet og ved afrejse. (put det i containeren)

      💳

      Køb og salg


      CVR/CPR   

      • I henhold til reglerne fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen skal alle bodefolk oplyse sit eller gruppens CVR-nummer eller CPR-nummer.
      • Det skal ske ved tilmelding - eller på mail til foreningens kasserer.


      Boder med mad og drikkevarer

      • Kun de, der har meddelt, at de sælger mad og drikke, må gøre det.
      • Husk, du skal have hygiejnebevis med.
      • Du er selv ansvarlig for, at din bod lever op til reglerne om salg og håndtering af mad.


      Standpladsgebyr

      På grund af de nye myndighedsregler opererer vi med tre standsstørrelser under Hertug Hans Festival:

      • Små stande op til 25 m2 med salg: 200 kr.
      • Stande op til 50 m2 med salg: 500 kr.
      • Stande op til 75 m2 med salg - maximumsstørrelse: 750 kr.
      • Mad- og drikkeboder aftales særskilt med festivalledelse:
      • Formidlingsboder: 0 kr.
      • Små stande op til 25 m2
      • Stande op til 50 m2
      • Stande op til 75 m2 - maximum
      • Boder forventes at være klar ved festivalens åbningstider. 


      Når du har tilmeldt dig, vil du modtage en opkrævning fra Hertug Hans Festival, hvor der står, hvordan du kan overføre pengene til Hertug Hans Festivals bankkonto i Danske Bank: 9570-13151148.


      👋

      Afrejse

      Tak, fordi du sikrer dig, at


      • din lejrplads forlades ren, fri for affald og med fyldte huller - alt affald placeres i container ved parkens indgang. 
      • Vigtigt! Hvis du har lavet huller i græsset til teltpløkker, barduner, master eller andet, skal disse dækkes til. Vand kan hentes i vandhanerne rundt omkring på pladsen.

      💡

      Tips og fif

      Er du/I med på et historisk marked for første gang?


      Her nogle fif om, hvordan du/I kan falde godt ind. Det skal ikke opfattes som regler, men forstås som værende vejledende. Formålet er, at vi alle får en fornemmelse af at være tilbage i tiden.

      • Undgå at ha` plastik stående eller liggende på bordene eller i boden.
      • Læg dine varer i kurve.
      • Gem nutidsting under stof.
      • Brug keramik- el. stentøjskrus til at drikke af.
      • Bruger du et metalbord i din bod, så læg en dug over.
      • Undgå at ryge, hvor publikum kan se det, og gå ikke med farvestrålende plastikposer.
      • Intern fest må afholdes under hensyntagen til, at der er familier, der overnatter i parken.

        Tak fordi du læste med, har du spørgsmål i øvrigt, så kontakt festivalen.